• Zvětšit velikost písma

Víkendovka Vlašim

16. - 18. listopadu 2012

WP 000568cesta na Blank 2012
Tak jako tradičně i letos jsme se vydali s Nezmary na víkendovou akci do Vlašimi na hvězdárnu. Do Vlašimi jsme přijeli v pátek 16. listopadu 2012 ve večerních hodinách ve složení: Sára, Lucka, Kačka, Míša, Koudelka a Špage. Na hvězdárně nás přivítal Beruna, který nám řekl nějaké zajímavosti o hvězdárně. V sobotu ráno jsme vyšli společně s Berunou na celodenní výlet ze kterého jsme se vrátili až večer. Trasu jsme zvolili jinou než obvykle a to z toho důvodu, abychom poznali i jiná místa Podblanicka. Navštívili jsme Velký Blaník i Malý Blaník a další zajímavá místa. Celou trasu vidíte na přiložené mapě. Večer nám Beruna ukázal hvězdářský dalekohled v kopuli hvězdárny a řekl nám o něm spoustu zajímavých informací. V neděli ráno jsme se už jen nasnídali, zabalili jsme si věci, uklidili po sobě a vydali jsme se na krátkou prohlídku města Vlašimi. Poté jsme opět vlakem dorazili domů do Vraného nad Vltavou.

Velikonoční víkendovka Turnov

5.4. - 8.4. 2012

Ve čtvrtek 5. dubna 2012 jsme vyrazili po dlouhé době na víkendovou. Předchozí dvě víkendovou byly pro nízkou účast bohužel zrušeny. Ani tentokrát jsme nebyli žádná070420121254 velká skupinka. Jelo nás celkem 6 – Špage, Lucka, Koudelka, Martin M., Lukáš a Míša.

Naším cílem byl Český ráj, místo, kde jsme již před několika lety byli. Ubytování jsme měli zajištěné ve Skautské klubovně na břehu řeky Jizery.

Ve čtvrtek jsme vyrazili ráno a na místo jsme se dostali kolem poledne. Odpoledne jsme udělali průzkum města spojený s nákupem na další dny. Večer jsme si zahráli několik her a šli jsme spát, abychom načerpali energii na následující celodenní výlet.

V pátek ráno jsme po snídani doběhli na nádraží Turnov, odkud jsme jeli do Železného Brodu. Chtěli jsme navštívit místo, kde jsme byli dvakrát na táboře. Chtěli jsme navštívit Dupandu a vykoupat se v lomu. Dupanda se ani po několika letech nezměnila. Na kraji lomu jsme si opekli buřty a vydali jsme se na zpáteční cestu do Železného Brodu. V lomu jsme se nevykoupali, protože v něm byl ještě led. Z Železného Brodu jsme se vydali podél řeky Jizery přes Líšné u Železného brodu (kde jsme také měli kdysi dávno víkendovou, na kterou si velmi dobře pamatuji, protože tam vznikla přezdívka Špage) až do Malé Skály. Vzhledem k pokročilému času jsme zanedlouho vyrazili vlakem zpět do Turnova. Večer jsme si udělali večeři, zahráli jsme si pár her a opět šli na kutě. Martin, Koudelka, Lukáš a Míša spali opět venku na terase.

VDSC 0245 sobotu ráno po krátké snídani jsme opět vyrazili na výlet. Jestli mohu říci, že v pátek bylo ošklivo, tak dnes – v sobotu bylo opravdu hnusně. Od rána až do odpoledních hodin bylo zataženo a téměř celou dobu poprchávalo. Dokonce v jednu chvíli i sněžilo. Cílem dnešní trasy byla zřícenina hradu Trosky. Nejprve jsme došli k hradu Valdštejn, poté jsme prošli téměř celým Hruboskalskem až na zříceninu Trosky. Odtud jsme pokračovali na nedalekou zastávku vlaku Borek pod Troskami. Po příjezdu do Trutnova jsme udělali večeři a šli do pelechů. Dneska máme všichni v nohách asi 20 kilometrů.

Nedělní probuzení bylo poněkud překvapivé. Probudila nás výrazně větší zima než v předešlých dnech. Po otevření okenic jsme zjistili, že venku je souvislá vrstva sněhu! Po snídani jsme si zabalili batohy, uklidili a vyrazili směrem Vrané nad Vltavou.

Účastníci: Lukáš, Martin M. Míša, Koudelka, Lucka, Špage

FOTOGALERII z akce naleznete ZDE!

Zapsal: Špage a Lucka

Víkendová akce Vlašim

30.9. - 2.10.2011

Seznamovací večer (pátek)100 1503
Oddíl Nezmaři, byl pozván do Vlašimského ekocentra na víkendovou akci s názvem Lesní poklady Jacka Wooda. Šlo o hru při které jsme měli hledat zprávy ( Keše )a měli jsme je luštit. Abychom se ke zprávám dostali, půjčili nám GPSku a mapu se souřadnicemi. Dále nám vyprávěli o Jacku Woodovi který se snaží chránit les a pokouší se to šířit dál po celém světě. To mu ale překazila společnost, která na něho vydala mezinárodní zatykač. Jack Wood nás proto kontaktoval, abychom se spolu s ním snažili chránit les a učili to i ostatní. Úkol tedy zní: Najít všech 6 kešek, vyluštit je, nafotit místo kde je keška schovaná, popsat místo, napsat básničku nebo text o daném místě. Takto skončil seznamovací večer.

Sobota
Po snídani, ( která byla cca v 8:00 ) pro nás přijel autobus.Ten nás měl odvést na na místo, ze kterého jsme měli jít hledat kešky (místo výsadku jsem si vylosovali). Měli jsem velké štěstí vylosovali jsme si místo č. 1. Když nás autobus vysadil poblíž kešky č. 1, bylo už na nás tu kešku najít. Zadali jsem si do GPS souřadnice a šli jsme. Naše práce s GPSkou by se dala označit za nedostatečnou. I přes všechny komplikace se nám podařlo kešku najít i vyluštit. Rychle jsem nafotili místo, zahrabali kešku a šli jsem rychle pro další, se strachem že nás ostatní tými předhoní. Při hledání další kešky jsme se rozhodli že se rozdělíme. Rychlejší tým zvládnul kešku č. 3 a č. 4 (v týmu byli : Lucka, Lucka, Sára, Koudelka, Čahyna). Pomalejší tým stihl kešku č. 2 (v týmu byli: Špage, Jiřík, Míša, Bára) Sraz jsem měli poblíž kešky č. 5. Hledali jsem hledali a nakonec se ná podařilo najít i kešku č. 6. Měli jsem takovou radost že jsem šli do restourace na limču. U autobusové zastávky jsem měli hodně času a tak Špagě vymáchal ve vodě Koudelku, Míšu a Jiříka. Nakonec jsem se bezpečně dopravili do ekocentra a dali jsme si teplou večeři. Po večeři byl táborák. Kde jsme si mohli opéct hada a buřta. Byl to zábavný den plný vtipných okamžiků.

Neděle
V neděli jsem svoji práci zpracovali do krátké prezentace za kterou jsme se nakonec umístili na 8. místě. Dostali jsem mnoho dárků a hned se nám lépe cestovalo zpět domů.

Účastníci: Lucka V., Lucka F., Sára, Bára, Špage, Čahyna, Jiřík, Míša, Koudelka

FOTOGALERII z akce naleznete ZDE!

Zapsala Bára

Aktualizováno Pátek, 04 Leden 2013 17:20

Jak jste spokojeni s nabídkou bio produktů ve vašem okolí?